تاريخ انتشار: 11 بهمن 1402 ساعت 23:36:39
پیام این سه خبر که عین واقعیت است

*در انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ۱۳۹۸، در کل کشور ۴۳ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و سهم تهران در این انتخابات نزدیک ۲۷ درصد از واجدین شرایط رأی دهندگان بود. یعنی در کل کشور ۵۳ درصد، و در تهران ۷۳ درصد در انتخابات شرکت نکردند. پایین‌ترین میزان مشارکت در تمام ادوار مجلس، دوره یازدهم بود.

*در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در کل کشور ۴۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و سهم تهران در این انتخابات ۳۴ درصد از واجدین شرایط رأی دهندگان بود. یعنی در کل کشور ۵۲ درصد، و در تهران ۶۴ درصد در انتخابات شرکت نکردند.

- پایین‌ترین میزان مشارکت در تمام ادوار ریاست جمهوری، دوره سیزدهم بود. به علاوه این که ۱۳ درصد آراء باطله بود که باز بیشترین آراء باطله در تمام اداوار انتخابات ریاست جمهوری بود.

*رهبر معظم انقلاب در ۳ بهمن ۱۴۰۲ در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران در بیاناتی فرمودند. در بخشی از آن با اشاره به شجاعت، غیرت، دینداری، استقلال‌طلبی و دشمن‌ستیزی ملت ایران افزودند: 《...همه این خصوصیات در تهران قابل مشاهده است و مردم تهران حداقل از یک قرن و نیم اخیر در همه مبارزات سیاسی بر ضد ظلم و استبداد و استعمار، پیشرو بوده‌اند.》

  تعداد بازديدها: 687
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=98880
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.