تاريخ انتشار: 16 آذر 1398 ساعت 22:37:46
سوال یک دانشجو از قالیباف در مورد املاک نجومی بدون پاسخ ماند

در ادامه جلسه یکی از دانشجویان خواهان صحبت شد که ابتدا با مخالفت مجری و بسیج دانشجویی دانشگاه مواجه شد، اما با مقاومت سایر دانشجویان، صحبت‌های خود را مطرح کرد، وی خطاب به قالیباف گفت: تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید، نمی‌شود گفت هم خصوصی سازی خوب است و هم ژست حمایت از مستضعفان را گرفت، هپکو را ببینید، تکلیف‌تان را روشن کنید، اینجا میتینگ انتخاباتی شما است. سیاست‌های شما برمبنای صندوق بین‌المللی پول است. شهرداری که ۱۲ سال شهردار تهران بوده و کلا تراکم فروشی کرده است. تکلیف‌تان را با ما روشن کنید، تکلیف املاک نجومی را روشن کنید.

سپس قالیباف خطاب به مجری برنامه گفت: حق بدهیم هر عزیزی هر صحبتی دارد بگوید، حتما به اصل ۴۴ که می گویید، اعتراض کردم و گفتم مسیر درستی نیست، این به این معنی نیست که خصوصی‌سازی را انجام دهیم و دروازه های کشور را بی‌حساب و کتاب بر روی واردات باز بگذاریم. ما رانت بی خود به خودروسازی می‌دهیم، با نیروی کار ارزان و کیفیت ارزان تولید می‌کنیم، اما کنترل صادرات و تولید را نداریم.

قالیباف ادامه داد: اگر می‌گویید بر اساس صندوق بین المللی و بانک جهانی سیاست‌ها را دنبال می کنیم، کارگر در ایران هیچ سهمی از ارزش افزوده نمی‌برد در حالی که باید دو حق برای کارگر در کارخانه قائل شد؛ یک نقشی است که باید درارزش افزوده کارخانه سهیم باشد که علاوه بر حقوقی است که دریافت می‌کند. کجا اقتصاد سرمایه داری این اجازه را می‌دهد، نمی توانیم سرمایه کشور را بلاتکلیف بگذاریم و باید برای بخشی که تورم آن را از پا درآورده، سیاست جبرانی بگذاریم.

*ایلنا

  تعداد بازديدها: 1103
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84777
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.